FAQ's

Veelgestelde vragen over:

 

Foto's

Waar kan ik mijn foto uploaden?

U kunt uw foto uploaden via onze bevestiging email nadat u een bestelling heeft gemaakt. Heeft u geen email gekregen, kijk dan in uw ongewenste email en kan zijn dat deze daarin is beland. Als u liever eerst een digitale proefdruk wilt zien, ga dan helemaal door naar de betaling pagina, maar betaal dan nog niet. U krijgt dan wel de bevestiging email. U kunt anders ook de foto sturen naar ons email adres info@personal-art.com

Pop-art

Kan ik mijn eigen kleuren kiezen voor een Warhol-schilderij?

Ja, dat kan. Maar dat levert niet altijd het mooiste schilderij op. De kleuren die worden gebruikt in een klassiek pop-artportret à la Warhol moeten elkaar complementeren. Onze kunstenaars hebben kleurschema's ontwikkeld om dat te doen, en door daar van af te wijken, kan de oorspronkelijke Warhol-look verloren gaan. Mocht je al een vergelijkbaar schilderij hebben en iets anders willen, of als je wilt dat de Warhol in je interieur past, overleg dan gerust met onze kunstenaars. Zij helpen je graag verder.

 

Hoe kies ik een geschikte foto voor het portret?

Een foto van goede kwaliteit staat garant voor een prachtig portret. Let er allereerst op dat de foto die je opstuurt past bij de portretstijl die je hebt gekozen. Wil je bijvoorbeeld een Lichtenstein-portret, dan heb je een foto nodig die de gezichtskenmerken benadrukt. Wil je een iMage, dan heb je een foto met silhouet nodig. Verder moet de foto aan de volgende eisen voldoen:

  • Groter dan 150 kb
  • JPEG-, TIFF- of PDF-formaat
  • Goede resolutie, duidelijk en scherp beeld

 

Hoe wordt het kunstwerk gemaakt?

Je kunstwerk wordt gemaakt door een professioneel en creatief team van illustratoren, grafisch vormgevers en digitale kunstenaars. Elk kunstwerk wordt met de hand gemaakt; we gebruiken geen kunstmatige of vooraf ontworpen filters. We beginnen met het bewerken van het formaat en de eigenschappen van jouw foto om er een portret van de kunnen maken. Daarna tekenen we in de gewenste stijl, maken de details in orde in en zorgen voor de kleuren. Dan sturen we je een proefversie en passen die als jij dat wenst aan. Zodra jij het kunstwerk hebt goedgekeurd, wordt het resultaat gedrukt op de ondergrond van jouw keuze.

 

Welke lijsten voor canvas gebruiken jullie?

Onze standaard canvas afdrukken worden gespannen over een houten geraamte van 2 tot 4 cm dik, afhankelijk van het formaat van het portret. We leveren geen lijst omdat de afbeelding de buitenkant van het houten geraamte helemaal bedekt. Als je wel een lijst om je portret wilt, kun je dat het beste laten doen bij een speciaalzaak bij jou in de buurt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat is het verschil tussen een liggend en staand portret?

Een liggend kunstwerk heeft de langste zijde in horizontale richting, terwijl bij een staand kunstwerk de verticale zijde het langst is. Bij wijze van vuistregel zijn, in een collage, de panelen 1, 4 en 9 meestal staand. De panelen 3 en 6 zijn meestal liggend. We houden dit aan om de compositie in balans te houden.

Indien nodig kunnen we natuurlijk van de regels afwijken. Je kunt ook alternatieve ontwerpen bestellen met 24 foto's in een collage van 15 x 240 cm. De indeling kan verticaal gemaakt worden om, bijvoorbeeld, een scheiding op de wand aan te geven.

 

Kan ik wijzigingen aanbrengen in de proefversie van de kunstenaar?

Ja, dat kan. Klanttevredenheid staat bij ons voorop en je kunt net zoveel veranderingen aanbrengen tot je volledig tevreden bent. Deze wijzigingen gaan alleen op voor kleur en compositie en niet voor de stijl of het gezicht op de foto. Een nieuwe stijl zou betekenen dat het portret helemaal overnieuw gedaan moet worden. We zouden 25 euro annuleringskosten in rekening moeten brengen voor we zouden beginnen aan een andere foto of stijl.

 

Als ik kies voor meerdere kunstwerken binnen één thema, passen die dan allemaal bij elkaar?

Als je themakunstwerken wilt bestellen, laat ons dit dan van tevoren weten. Wij kunnen de kleuren en substijlen van elk kunstwerk dan bij elkaar laten passen. Misschien heb je wel een bepaalde look in je hoofd voor je interieur, laat ons dit dan vooral weten. Wij helpen je graag met het realiseren van het beste resultaat. Als je niet zeker weet hoe je dit het beste aan kunt pakken, schakel dan onze ontwerpers in. Zij zorgen voor de mooiste thematische interieurs.

 

Betaling

Welke betaalwijzen accepteert Personal-Art?

Betaling via PayPal heeft de voorkeur van Personal-Art. Deze gateway is veilig en toegankelijk voor mensen over de hele wereld. Bovendien is het voor jou gratis (wij betalen wel een toeslag), gebruiksvriendelijk en het biedt je de mogelijkheid om te betalen met je bankpas of creditcard. Als je niet via deze gateway kunt betalen, neem dan contact met ons op via info@personal-art.nl zodat we samen een alternatief kunnen bedenken.

 

Zijn er bepaalde betalingsvoorwaarden voor jullie producten?

Via de site zijn er twee mogelijkheden om te betalen. Allereerst kun je ervoor kiezen om het volledige bedrag in één keer te betalen als je je pop-artbestelling plaatst. Dit heeft onze voorkeur omdat wij je bestelling dan sneller kunnen verwerken. De tweede mogelijkheid is om te betalen in twee termijnen. Het eerste bedrag betaal je als je je bestelling plaatst. Het tweede deel betaal je zodra je de uiteindelijke proefversie goedkeurt (voor het drukken). Dit kan het proces enigszins vertragen, omdat wij de betaling eerst binnen moeten hebben voordat we je bestelling kunnen afronden.

 

Geldt er een minimumbedrag per bestelling?

Nee, er geldt geen minimumbedrag. Het kleinste bedrag dat we accepteren komt overeen met de prijs van de voordeligste producten op onze site.

 

Mijn betaling aan jullie site wordt telkens afgewezen. Wat moet ik doen?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je betaling niet geaccepteerd wordt. Controleer of je alle gegevens goed hebt ingevuld. Als het dan nog steeds niet lukt, kan je contact met ons opnemen via info@personal-art.nl zodat we een alternatief kunnen bedenken om voor je bestelling te betalen.

 

Zijn verzendkosten bij de prijs inbegrepen?

Ja, verzendkosten zijn bij de prijs inbegrepen bij levering naar Nederland of België.

 

Producten

Op welke ondergronden kan ik een portret bij jullie laten drukken?

We werken het meest met canvas en posters. Daarnaast gebruiken we uiteenlopende materialen als hout, leisteen, keramiek en textiel. Daarmee kunnen we een collectie uiteenlopende producten maken, zoals klokken, horloges, accessoires, kleding en mokken. Deze lijst is niet onuitputtelijk, maar we zijn altijd bereid om nieuwe materialen te gebruiken zo lang het maar geschikt is voor drukwerk, duurzaam en kwalitatief hoogwaardig is.

 

Kan ik mijn foto op een nieuw materiaal laten drukken dat niet op jullie site genoemd wordt?

Wij vinden het altijd leuk om te experimenteren. Als jij je foto wilt laten drukken op een materiaal dat niet op onze site staat, helpen we je graag. Neem in dat geval contact op met ons ontwerpteam en wij zullen ons uiterste best doen.

 

Kan ik producten bestellen in niet-standaard formaten?

Ja, dat kan. Houd er wel rekening mee dat we geen standaardprijslijst hebben voor niet-standaard formaten. Je kunt de prijs van je product berekenen op basis van de een na hoogste prijs op de prijslijst. In het geval van zeer grote of afwijkende kunstwerken nemen wij telefonisch of per e-mail contact met je op om een prijs overeen te komen voordat we de klus definitief aannemen.

 

Hoe kan ik mijn Personal-Art het beste onderhouden?

Je persoonlijke pop-art heeft nauwelijks verzorging en onderhoud nodig. Let erop dat je het canvas of de poster niet in direct zonlicht plaatst. Schadelijke uv-straling kan de levensduur van je portretten verkorten tot minder dan drie jaar. Mokken, sleutelhangers en andere artikelen die we bewerken, kunnen tegen een stootje en worden gemaakt om lang mee te kunnen gaan. Laat ze alleen niet kapot vallen en houd je aan de productspecifieke schoonmaakvoorschriften.

 

Kunnen vocht en temperatuurwisselingen de levensduur van mijn product beïnvloeden?

Water kan canvas, papier en hout beschadigen. Als je een portret op canvas bestelt, doe je er wijs aan het te beschermen tegen vocht en regen. Hang deze afdrukken binnen op voor een optimale levensduur. Als je iets voor buitenshuis wilt bestellen, zijn afdrukken op keramische tegels een betere keuze omdat ze beter tegen vocht, water en wisselende temperaturen kunnen.

 

Cadeaubonnen

Welke producten kan ik kopen met mijn cadeaubon?

Als je een cadeaubon hebt gekregen waarop de gever al een cadeau gespecificeerd heeft, kan het zijn dat we er al mee begonnen zijn. Je kan dan alleen het product kiezen dat je cadeau hebt gehad. Als de gever geen specifiek product heeft aangegeven maar alleen een prijs, kan je alles op de site kiezen dat binnen de prijsmarge valt. Als je speciale wensen hebt kan je ook contact opnemen met ons team.

 

Is er een tijdslimiet waarbinnen ik mijn cadeaubon moet inwisselen?

Ja. De periode waarin cadeaubon geldig is, staat op de cadeaubon zelf. Deze datum is afhankelijk van de gelegenheid en de datum van aankoop van de cadeaubon. Als er geen specifieke datum staat aangegeven, is de cadeaubon één jaar geldig. Als je de geldigheidsduur wilt veranderen, kan je contact opnemen met een van onze teamleden voor persoonlijke ondersteuning.

 

Ik heb een cadeaubon maar wil een product bestellen dat duurder is dan dat. Kan dat?

Ja, bij Personal-Art kan dat. Als je een product wilt bestellen dat duurder is dan de waarde van de cadeaubon, kan je bij het afrekenen de boncode invoeren en het verschil op een andere manier betalen.

 

Ik heb een cadeaubon maar ik wil een product bestellen dat goedkoper is. Wordt het verschil in bedrag teruggestort?

Nee, dat gaat niet. Het verschil in bedrag kan niet worden teruggestort als jij een voordeliger product bestelt. Je kunt ervoor kiezen om voor dat bedrag nog iets anders van de site te bestellen. Wat ook kan, is een nieuwe cadeaubon aanvragen voor het resterende bedrag. Die kun je dan op een ander moment inwisselen.

 

Verzenden

Hoe lang duurt het voor een schilderij voltooid is en verzonden wordt?

Het duurt gemiddeld tien dagen om het kunstwerk te creëren en verzenden. Zodra we jouw bestelling binnen hebben, gaan we meteen aan de slag. Bij standaardstijlen en -bestellingen, en als we het niet heel druk hebben, proberen we de afbeelding binnen twee dagen af te hebben. Vervolgens sturen we jou een proefversie ter goedkeuring. Als jij het eerste ontwerp meteen goedkeurt duurt het nog een dag om het kunstwerk te drukken, waarna het meteen naar je wordt opgestuurd. Het verzenden kan wat langer duren, soms wel een week. Het proces wordt verder vertraagd door aanpassingen aan de proefversie, als de koeriersdiensten vertraagd zijn door lokale problemen of als wij het heel druk hebben.

 

Hoe wordt het kunstwerk verzonden?

Personal-Art-werken worden verzonden via professionele koeriersdiensten. Het portret wordt verpakt in bubbeltjesplastic en vervolgens in een stevige kartonnen doos gestopt. Ingelijste kunstwerken worden doorgaans verzonden met beschermende hoekstukken. Andere producten worden op vergelijkbare wijze goed verpakt en verstuurd. Als je niet thuis bent als het pakket bezorgd wordt, zorg er dan voor dat iemand anders het pakket kan aannemen. Zorg dat er niks fout kan gaan bij de verzending en laat je telefoonnummer en het juiste bezorgadres achter.

 

 Pop Art             Pop Art

 

 

Kan mijn kunstwerk sneller voltooid worden?

Normaal gesproken hebben we tien dagen nodig om een kwalitatief hoogwaardig portret te leveren. Heb je echter haast of zijn er speciale omstandigheden, dan kunnen wij er alles aan doen om je schilderij eerder af te krijgen. Laat ons dit dan direct weten nadat je je bestelling hebt geplaatst. Voor wat betreft de verzending zijn we afhankelijk van onze koeriersdienst en dat neemt nou eenmaal tijd in beslag. Als je erg veel haast hebt, is het eventueel mogelijk om het uiteindelijke portret per e-mail naar je op te sturen, zodat jij het zelf bij een professionele drukkerij in de buurt kunt laten afdrukken. Tot slot kan je er ook voor kiezen een cadeaubon te bestellen. Daarmee bespaar je tijd en ben je sneller klaar.

 

Moet ik extra betalen voor het verzenden?

Er worden geen extra verzendkosten in rekening gebracht als het kunstwerk binnen het Verenigd Koninkrijk bezorgd moet worden. Moet het kunstwerk internationaal verzonden worden, dan zijn daar wel kosten aan verbonden.

 

Wat moet ik doen als mijn kunstwerk tijdens het verzenden beschadigd is?

Artikelen die tijdens het verzenden verloren zijn gegaan of beschadigd zijn geraakt kunnen eenvoudig worden vervangen door een nieuw exemplaar. Als je ziet dat het artikel beschadigd is als het bij je bezorgd wordt, onderteken dan niks en neem het pakket niet aan. Als je het pakket al hebt aangenomen en pas later ziet dat het beschadigd is, stuur ons dan meteen een mail met een omschrijving van de beschadigingen. In het laatste geval worden onze kosten niet vergoed door het koeriersbedrijf, waardoor we een klein bedrag aan jou doorberekenen om het product te vervangen.

 

Kan ik het kunstwerk opgerold bestellen en het zelf laten inlijsten?

Ja. Als je haast hebt en een kunstwerk snel nodig hebt, of als je je kunstwerk elders wilt laten inlijsten, laat ons dat dan weten. Wij zorgen er dan voor dat je het kunstwerk opgerold krijgt toegestuurd. Je kunt ook kiezen voor een online kunstwerk zodat je het zelf ergens kunt laten afdrukken. Dit kan voordeliger zijn, maar wij kunnen in dat geval niets garanderen met betrekking tot de uiteindelijke afwerking en het resultaat.